Hur man behåller färgen på rött hår.

Hur får man lika underbar hårfärg som mig?
Det går inte...
 
Jodå! ^^
Röd är en av världens jobbigaste hårfärg som man kan ha. Färgen brukar oftast försvinna efter några dagar och bli orange/brun, vilket är riktigt tråkigt. Ni som har rött hår har säkert hört 1000 gånger att man ska använda en "färgbomb" för att hårfärgen ska sitta i längre. ^^ Och ja det är precis det man ska använda!
Jag använder mig utav 2st. Nutri color creme 200 violet och Nutri color creme 600 fier red, eftersom att jag vill ha lite mer vinrött hår. Så man blandar helt enkelt i några pumpar ifrån varje färgbomb i en liten bytta tills man får den färg man vill ha och sedan fördelar man färgen i hela håret, väntar typ 30min och sedan DARAAAA!
 
Jag använder också ett schampo och balsam ifrån Gliss som är för färgat hår. Jag vet dock inte om det hjälper så mycket. Men det är mycket bättre att använda ett sådant än att använda ett schamp som tillexempel Head and shoulders. Head and shoulders är dock väldigt bra om man vill få ur en röd färg. 
 
Vad kan man mer göra för att få sin röda färg att hålla?
Duscha inte så ofta! Varje gång man duschar med schampo och balsam så åker färgen ur, därför bör man använda färgbomben varje gång man duschar. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0