Currygryta med linser

Idag provade jag på att laga en jätte god vegetarisk gryta med curry och
gröna linser som mamma hade tipsat mig om. ^^
Så nu tycker jag att alla vegetarianer och ickevegetarianer kan prova på att göra den också!
 

Man behöver:
En halv lök
Ett halvt paket tomatkross
Curry
Salt
Vitpeppar
1 dl matlagningsgrädde
Kokta gröna linser (minns inte hur mycket jag tog, 1,5-2 dl kanske).
En halv burk ananas
1 banan

 

Fräs lök och curry. Tillsätt tomatkross och koka i ca 10 min.
Häll i matlagningsgrädden och koka ihop.
Tillsätt det kokta linserna, bananen och ananasen. Låt koka i 10 min.
Krydda med salt, vitpeppar och curry! ^^

Serveras med ris, kalla bananer och grönsaker.

 

 Omnom banan och curry är så gott ihop! Något som jag också börjat dricka väldigt mycket den senaste tiden är havredryck, hur gott som helst!
 


Kommentarer
mamma

Vad duktig du är! :)
Kul att det blev gott!

Svar: Tack! :)Jaa mycket blev det över me!
Carolina Wirell

2014-09-04 @ 10:42:07
mammi

Tänk på att välja den kalciumberikade havredrycken om du inte dricker mjölk eller äter någon annan mmejeriprodukt dagligen.

Svar: Det är lungt, jag äter yoghurt på morgonen och dricker vanlig mjölk me :)
Carolina Wirell

2014-09-04 @ 14:36:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0