Grät

Något hemskt har hänt med mitt hår och då menar jag verkligen HEMSKT!
Om 2 månader ska jag göra dreads, tid är bokad och allt!
 
Eftersom att jag ska ha bruna dreads så tänkte jag "Men jag kan ju färga håret brunt redan nu, för det känns ju onödigt att lägga ner en massa energi på att hålla håret rött om jag endå bara ska färga det brunt sen". Så aaaaa...jag avfärgade håret vilket ledde till att mitt hår blev blont i utväxten, ljusröd i mitten och vitblont i topparna. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom att jag trodde att den bruna hårfärgen skulle täcka allt.
 
Men ack så fel jag hade! Det slutade med att håret blev grön/brunt i utväxten, röd i mitten och grön/grå i topparna. Det ser hemskt ut. Verkligen hemskt! Så i Måndags gick jag till frisören för jag tänkte "Frisören kan nog trolla så mitt hår blir fint igen", men icke.
 
Hon kollade på mitt hår och sa att jag hade förstört det och att mitt hår var alldeles för slitet och förstört för att färga mer. Så sa hon att jag måste klippa av minst 10cm så KANSKE hon kunde lägga i en toning, men det var inte säkert alls. Mitt hår är ju redan axellång så 10cm är mycket! :C  Jag grät lite inombord men bokade iallafall en klipptid, så i morgon vid 11 ska jag klippa mig. Lär säkert bli hemskt, kort och otroligt fult. Men vad har jag för val liksom? :c 
 
Om hon vägrar tona det så ska jag nog va lite rebellisk o lägga i en toning själv. För jag kan seriöst inte se ut såhär. Jag känner mig otroligt ful och självförtroende har sjunkigt nogot enormt. Jag vill bara gömma mig så att ingen kan se mitt fula hår. :( Varför kan man inte bara spola tillbaka tiden för?
Jag borde gott till frisören från första början.
 
Jag ska gömma mig för allmenheten i 2 månader. >_> 
Eller aa...jag måste ju jobba o gymma, men annars nejnjeneeeeej.
Ingen får träffa mig. :c
 
R.I.P
 
 


Kommentarer
mamma

Så hemskt ser det inte ut😚! Klipp en bit och ta det lite lugnt med färg och blek absolut inte mer ( då trillar nog allt hår av vid roten)

Svar: Jooo det gör det visst. :( Alla påpekar ju att det är grönt.
Carolina Wirell

2015-04-28 @ 21:06:56
Hannah

Men oj shit o.o Lycka till med det där! o.o

Svar: Tack :C
Carolina Wirell

2015-04-28 @ 21:54:50
URL: http://nouw.com/Demondoll
Helena

Måste du verkligen klippa det då? Frisörer har inte aaaalltid rätt. Är det så pass slitet att du har kluvna hårstrån här och där, för annars är det väll inte så farligt? Prova att tona nu ändå, vad har du mer att förlora just nu liksom 😊

Svar: Nu är det klippt iallafall! Hon behövde inte klippa så mycket sim hon först sa. Så det blev inte farligt alls :)
Carolina Wirell

2015-04-29 @ 11:20:03
Anonym

fy fan vilken attention seeker!!!!
du föräcklar mig !!!!

2015-05-02 @ 20:52:42
Anonym

OJ förlåt jag tyckte inte alls så. Min kompis skrev det när jag var borta... på skämt.

Jag läser din blogg varje gång du lägger upp nåt och tycker det är jätte kul o läsa!

Min kompis är en idiot...
<3
RIP

2015-05-02 @ 20:58:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0